10. april 2017 - 10.30

Seychellerne, Seychellerne...❤️

Nicoline er lige kommet hjem fra Seychellerne! Hun er helt forelsket og helt rundt på gulvet - så nu vil hun gerne fortælle alle om sin fantastiske tur til Det Indiske Ocean og de 115 koraløer!

Jeg startede min rejse til Seychellerne i Kastrup lufthavn, hvor jeg mødtes med Turkish Airlines repræsentant, Hakan, og hans lille maskotbamse Amadeus. Jeg var fyldt til randen af forventninger, sommerfugle i maven og drømme om Seychellerne. Efter 2 timer og 50 minutters flyvetur landede vi i Istanbul lufthavn - tiden gik med smagsprøver på Turkish Delight (kan varmt anbefales, specielt dem med pistacie!) og en kaffe på Starbucks. Inden jeg havde set mig om, var tiden gået, og det var nu tid til det lange stræk!

7 timer og 45 minutter senere stod den på 30 grader og høj sol! Da jeg kom ud af den lille lufthavn, holdt den fineste lille bus dekoreret med blomster og med bagage på taget og ventede på mig.

Udsigt ud over VictoriaMageløse Mahé
Første stop: Mahé! Det er hovedøen på Seychellerne, og her ligger verdens mindste hovedstad. Vi kørte kun lige omkring 30 minutter, men på den korte tur nåede jeg at se den smukkeste natur, flere lokale - som er de mest søde og hjælpsomme mennesker - og jeg nåede at tænke: DET HER ER PARADIS!

Det tager ca. 10 minutter at gå igennem hovedstaden - 2 minutter, hvis du er i bil! Men selvom det er verdens mindste hovedstad, så er der stadig masser af charme, søde mennesker og spændende markeder. Jeg mærkede hurtigt stemningen, næsten alle byens indbyggere - jeg tror måske, vi kom midt i frokostpausen - sad på gader og stræder og spiste deres lokale ”box”! ”Boxen” består oftest af ris, fisk og karry og koster lige omkring 25 kroner, så det er en billig og lækker omgang mad. Jeg tog min box og vand under armen og satte mig over til de lokale, som alle var super søde og meget snaksaglige - her havde jeg udsigt til Seychellernes svar på mini-Big Ben.

Jeg gik rundt i den hyggelige hovedstad Victoria og så på farvestrålende huse med små, hyggelige butikker. Herefter besøgte jeg det lokale madmarked, hvor der er masser af liv, og folk handler med grøntsager, friskfanget fisk og ikke mindst kanel til den helt store guldmedalje. Jeg blev ramt af en kæmpe sansebombe!

VictoriaPå Mahé besøgte vi et lille romdestilleri, som lå i den fineste lille have. Vi blev vist rundt og skulle selvfølgelig også lige smage på seks forskellige hjemmelavede Takamaka-rom og købe lidt lækkert med hjem.

Næste stop var Beau Vallon-stranden. Hvis man ønsker en strand med lidt liv, så skal man tage netop hertil. Der er masser af små boder, butikker og lokale restauranter, så her sker der lidt. Vil du have ro og afslapning, så tag til Anse L' Islette stranden, som er helt fantastisk smuk. Jeg var ude og sejle i kajak - til de helt små bountyøer ud for kysten!

Efter Mahé sejlede vi de 10 minutter ud til St. Anne, en lille hyggelig ø, hvor jeg bare kunne slappe af! Her kører ingen biler, så her er roligt og idyllisk. Det ligner altså noget taget ud af et postkort! I det lille skur på stranden købte vi forfriskninger, og jeg hilste selvfølgelig også lige på en mand i en palme.

L'Islette og St. Anne

Prasline, here I come!
Herefter tog vi til Praslin. Her er virkelig smukt og frodigt - alt er grønt, nærmest skrigende grønt! Det er en helt fantastisk og fuldstændig fredfyldt ø, som byder på mange ting.

Jeg besøgte smukke, smukke Anse Lazio Beach, som nærmest ikke kan beskrives! Den skal bare opleves! Og så gik turen ud i junglen, for vi skulle selvfølgelig også opleve nationalparken Valle de Mai, som mange sammenligner med Edens Have. Det kan jeg godt forstå, at de gør! Her vokser mere end 7000 helt unikke palmer med navnet Coco de Mer - jeg fik virkelig natur og dyr for alle pengene!

På alle de større øer så vi kæmpestore landskildpadder. De er gigantiske, men de er bare så søde og rare. Og ligesom os andre bliver de glade for lidt lækkerier.

Smukke Praslin

Udflugt til paradis
Fra Praslin tog vi en endagstur ud til en ø, der fuldstændig slog benene væk under mig, nemlig øen La Digue. Jeg kunne have blevet der resten af ferien! La Digue er den smukkeste ø, jeg nogensinde har besøgt - kridhvide sandstrande, fuldstændig gennemsigtigt vand, blåt og grønt, så langt øjet rækker og smukke, farvestrålende klipper. Øen er så smuk og så afslappende, at jeg aldrig har oplevet noget lignende. På øen cykler alle rundt, og hvis man har børn med, kommer de bare ned i en indkøbskurv og så op bag på.

La Digue

Alt er fuldstændig nede på jorden og tilbagelænet - her er en fantastisk og rolig stemning! Boutiquehotellerne på La Digue er så smukke, at jeg kunne flytte dertil med det samme. Og så er det selvfølgelig her, verdens mest fotograferede strand ligger, nemlig Anse Source d’Argent! Den ER virkelig smuk! Men min absolutte favoritstrand er altså Grand Anse – den er helt fantastisk! Ingen kan blive skuffede her! Vandet er så lysende turkisblåt, at jeg aldrig har set noget lignende (og jeg har ellers rejst Thailand tyndt).

Jeg elsker, elsker, elsker La Digue ❤️!

Se en lille video her!

Luksus på Silhouette Island
Den sidste paradisø, jeg besøgte, er for folk, der virkelig vil have super luksus - Hilton har nemlig deres eget hotel på Silhouette island. Det er en super super smuk ø med kridhvidt sand, lysegrønne palmer, og fantastisk snorkling. Jeg er helt blæst bagover over al den skønhed!

Vi tog selvfølgelig ud på en snorkletur. Jeg svømmede med store havskildpadder i helt gennemsigtigt vand – og lige pludselig så jeg en halvanden meter lang revhaj under mine fødder. Det gav et sug i maven, men det var en kæmpestor oplevelse!

Silhouette Island
Min sidste bemærkning
Det, som alle stederne har tilfælles, er, at de har helt fantastisk smuk natur, de vildeste strande og helt vidunderlig snorkling. Jeg kunne tage tilbage til Seychellerne i morgen, hvis det skulle være. Nu har jeg en masse fantastiske minder og en flot brun farve tilbage fra de skønne koraløer!