Belindas øhop i Andamanhavet

Thailand

Hej – jeg hedder Belinda, og jeg er lige startet som rejsekonsulent her i C&C Travel i marts måned. Et job, der allerede har sendt mig et smut til Thailand! Jeg har selvfølgelig skrevet et blogindlæg om min rejse, fordi jeg gerne vil fortælle, hvordan det er at øhoppe i Thailand i denne tid.

Afsted til Thailand

Fredag d. 4. marts gik turen til Thailand på studietur i 10 dage.

Tidligt op og ud i lufthavnen – det hele gik super nemt! Jeg skulle flyve med Qatar Airways og jeg havde tjekket ind hjemmefra på deres app, og derfor kunne jeg springe køen over. Det gik fint med at vise negativ pcr-test, mit thaipass og mine vaccinepapirer.

Flyet var kun 60% fyldt op, og det betød at jeg havde hele to sæder at brede mig på, og det kan jeg jo ikke klage over.

For dem, der er bekymrede for ankomsten i Phuket – det er der absolut ingen grund til! Det går nemt med Thaipas og PCR-test, og de har total styr på det i lufthavnen.

Flyet-i-Kbh

Første stop: Koh Lanta!

Jeg var allerede fuldstændig solgt, da jeg kørte op foran hotellet i bil. Rawi Warin Resort & Spa levede fuldt ud op til mine forventninger og mere til. Sødt personale tog imod mig, allerede da jeg stod ud af bilen, og jeg blev kørt i en golfbil hen til mit værelse, som også var helt fantastisk. Den smukkeste udsigt ud over over pool og hav, og der manglede virkelig ikke noget som helst.

Den første dag gik med lidt afslapning oven på den lange tur herned. Heldigvis er her den skønneste pool ud til stranden.

Rejser til Thailand

Jeg er den morgenfriske type, og næste dag startede jeg med at løbe en lille tur for at se, hvad der var i nærområdet. Her er ikke super mange restauranter eller butikker, men der er nok til, at man kan gå lidt forskellige steder rundt uden at skulle bruge taxi eller tuk-tuk. Det var lige før, jeg aldrig var kommet afsted! Da jeg skulle løbe ud fra resortet, sad der 10 aber og stirrede på mig og nærmest spærrede vejen. Jeg er overbevist om, at den ene var klar til kamp!

Jeg skulle rundt og se nogle af vores hoteller, spiste lækker frokost, og i Saladan gik jeg lidt i butikker.

På Rawi Warin Resort & Spa ligger værelserne op ad en bjergside, så det er om at have bentøjet i orden, hvis man skal hele vejen til toppen. Står du først deroppe, er udsigten det hele værd – det lover jeg!

Strand og panang curry på Koh Ngai

Nu er det bare videre mod Koh Ngai for at se, hvad dét kan.

Efter en fin tur med speedbåd og longtail båd ankom jeg til Koh Ngai – det tog 1 time fra Koh Lanta. Thapwarin er super hyggeligt, og jeg boede i en fin lille hytte med udsigt til vandet. Man kan både låne snorkelgrej og kajak, hvis man har lyst til at udforske det flotte, turkise vand. Jeg sluttede dagen af med en stærk panang curry, der udfordrede mine smagsløg lidt – den var ret stærk. Til gengæld var solnedgangen fantastisk!

sejltur-til-Koh-Ngai

Jeg faldt i søvn til lyden af bølgernes brusen og ting og sager, der faldt ned på taget af min hytte fra palmerne over den.

Næste dag var det strandtid! Jeg gik den korte vej ned til stranden, mens der stadigvæk var lavvande. Klipperne er synlige i sandet, og det er ikke helt så bounty som ved højvande, men det var en dejlig lille tur. Her er næsten ingen mennesker, og udsigten ud over klippebjergene i Andamanhavet er virkelig fin!

Koh Ngai er skøn! Her sker ikke så meget, så der var rig mulighed for at komme helt ned i gear!

Solopgang-koh-ngai

Ægte bountystemning

Fra Koh Ngai skulle jeg videre til Koh Mook. En tur, der overraskede mig lidt. Den gik både med longtail båd, sppedbåd og scooter med sidevogn. Tre passagerer, en chauffør og tre store tasker på det lille bitte transportmiddel igennem store mudderpøle og små bakker – lidt af en oplevelse. Men det gik egentlig fint nok!

Jeg boede på smukke Koh Mook Sivalai, der bare ligger utrolig lækkert på en sandtange ud til turkisblåt vand. Super flot hotel med de dejligste bungalows, der alle har udsigt over stranden. Stranden er lækker, så den skulle jeg selvfølgelig lige nyde, før jeg skulle ud og se på hoteller i nærheden.

Næste morgen startede med den smukkeste solopgang og en overdådig morgenmadsbuffet. Jeg klagede bestemt ikke!

Bungalows koh mook sivalai

Udflugt til Emerald Cave

Jeg skulle selvfølgelig på udflugt til den berømte Emerald Cave ikke så langt fra Koh Mook. Jeg troede faktisk, at man kunne sejle hele vejen ind i grotten, men nix, kaptajnen ville have mig i vandet. Det turde jeg slet ikke, for jeg bryder mig ikke om at svømme i havet. Kaptajnen virkede helt uforstående, hvilket jeg måske egentlig godt kan forstå.

Til mit held kom en lille båd sejlende forbi. Det var to turister i en båd, som godt kunne sejle igennem grotten. De ville gerne have mig med i deres båd, og derfor fik jeg set grotten alligevel. Det var en mørk tur igennem grotten, inden vi nåede frem til en hemmelig, lille strand med åbent til himlen foroven. Helt stille og fin ligger den her midt i grotten – som taget ud af et sørøvereventyr. Vi måtte hurtigt ud igen, inden vandstanden steg, for så ville vi ikke kunne sejle ud.

Vejen tilbage til Koh Mook var utrolig smuk!

Bangkok-besøg

Så gik turen til Bangkok! Første dag gik mest med transport, og næste morgen mødtes jeg med Tarn fra vores Thailands-kontor. Sammen kørte vi til dét sted, hvor vi skulle på udflugt fra. Vi mødtes med Michael – en ældre, frisk mand fra Holland, der var super imødekommende.

Inden cykelturen havde jeg da gjort mig lidt tanker om, hvorvidt en cykeltur i Bangkok var noget. Jeg forestillede mig cykle midt imellem alle bilerne. Men her måtte jeg altså æde alle mine tanker og ord. Turen var fantastisk! Vi cyklede igennem små gader, hvor turister ikke normalt kommer. Vi endte ved et grønt smukt område. Det var virkelig en god tur, og jeg vil virkelig anbefale alle at prøve det!

Sikke en oplevelse den sidste uge har været! Jeg følte mig fuldstændigt tryg ved at rejse rundt i Thailand. Lufthavne og transporter klarede alt med papirer, Corona-pas og de få tilbageværende restriktioner så fint, og strandene var næsten smukkere end de plejede, fordi der ikke er så mange turister lige nu.

Jeg kan kun sige til jer allesammen: kom afsted nu – før alle de andre!

Kunne du li' opslaget?
Del på de sociale medier!